By idealnie wykonać przyciemnienie szyb, zalecamy DOKŁADNE przeczytanie artykułu i uważne śledzenie opisanych kroków!

Zacznijmy od podstawowych rzeczy, których potrzebujemy do przyciemniania szyb w naszym pojeździe: marker, nóż ze specjalnymi ostrzem AB-10S, pady czyszczące, miarka, papier bezpyłowy, koncentrat do aplikacji folii okiennych, kilka rodzajów rakli, ściągaczka do wody, mini-skrobak wraz z żyletką, opalarka, opryskiwacz.

Pamiętajmy, że same narzędzia nie zrobią całej roboty.

Musimy wiedzieć jak się do tego zabrać, mieć na temat tego odpowiednią wiedzę – tutaj znajdziecie prosty poradnik dotyczący właśnie przyciemniania szyb.

Jak przebiega proces przyciemniania szyb?

Pracę należy podzielić na kilka etapów:

Na pierwszym miejscu należy postawić odpowiednie przygotowywanie szyby przed przyciemnianiem. Jest to bardzo ważny krok, bez którego nasza praca mogłaby pogorszyć stan naszych szyb i spowodować dużą utratę cennego czasu.

W tym celu należy użyć specjalnej pianki do czyszczenia, bądź jej odpowiednika – koncentratu do aplikacji folii okiennych. Po pierwsze należy dokładnie wyczyścić szybę używając ww. środków, a następnie dokładnie usunąć po nich pozostałości ściągaczką. Finalnie, nanosimy płyn do przyciemniania – ułatwi to nam proces, w którym będziemy nakładać folię prosto na szybę.

Następnym krokiem jest przygotowanie formatki. Aby takową utworzyć należy zmierzyć długość szyby i dodać 5cm. Pamiętajmy również aby nie robić tego na styk, ponieważ taki błąd może nas kosztować dużo więcej pracy. Ucinamy odpowiednio duży kawałek folii i nakładamy go na szybę.

Przy pomocy specjalnego ostrza do nożyka Olfa AB-10S należy przyciąć dolną krawędź szyby prosto po linii końca uszczelki szyby. (Dlaczego używamy akurat tego ostrza? Jest ono skonstruowane w taki sposób, aby jak najmniej uszkodzić powierzchnię na której go używamy, a zarazem ułatwić dużo związanej z nim pracy).

Przesuwamy folię z dołu o około 0,5-1cm. Używamy jakiejkolwiek rakli, by sprawić, że filia ułoży się równo w każdej części na powierzchni szyby. Zaznaczamy widoczną linię markerem, wzdłuż pionowych krawędzi uszczelki.

Obniżamy szybę w samochodzie by ucięcie górnej części folii było łatwiejsze. Wycinamy linie pionowe, które wcześniej zostały przez nas przygotowane.

UWAGA! UŻYWAJĄC NOŻYKA Z OSTRZEM AB-10S MUSIMY BYĆ SZCZEGÓLNIE OSTROŻNI, ZBYT MOCNY RUCH MOŻE KOŃCZYĆ SIĘ RYSAMI NA SZYBIE!

Pamiętajmy, że folia przed nałożeniem jest bardzo podatna na uszkodzenia i wymaga wyjątkowej uwagi. Folię tworzą dwie warstwy – folię właściwą, która ma na sobie klej, i folię bezbarwną.

Dodatkowo folie posiadają właściwości termokurczliwe, wyłącznie w jednym kierunku. Aby zaaplikować ją w prawidłowy sposób, należy rozwinąć ją pionowo. Folie zazwyczaj są skonstruowane tak, że kurczą się z góry do dołu.

Jeśli mamy już przygotowaną formatkę, należy teraz folię wyprofilować. Przed samym obkurczaniem należy znowu dokładnie wyczyścić i nawilżyć szybę. Nakładając folię, musimy pamiętać o tym, aby koniec formatki znajdował się 1, max 1,5cm powyżej uszczelki.

Jeśli mamy to zrobione, upewnijmy się, że liner znajduje się z zewnętrznej strony szyby, jeśli nie, to nadaje się to na szybę na przeciwnej stronie pojazdu.

Następnie, przy użyciu rakli, przywieramy folię do szyby w taki sposób, by wszelakie bąbelki powietrza, widoczne bąble, itd, zostały wyeliminowane. Mogą one w różnych porach roku się odkształcać, powiększać, bądź nawet pękać.

Aby uniknąć w przyszłości wymagających poprawek i niepotrzebnego wydawania pieniędzy, najlepiej odwiedzić fachowca. Znamy się na tym idealnie, więc przychodząc do nas, będą państwo w pełni zadowoleni.

Teraz przyszła pora na obkurczanie.

Do obkurczania zalecany jest przyrząd, który jest w stanie stworzyć strumień wystarczająco gorącego powietrza. Dzięki niemu folia może swobodnie zacząć się kurczyć i dopasowywać do szyby. Zwykłe domowe urządzenia zwykle nie są wstanie rozgrzać dany przedmiot do wysokiej temperatury, więc musimy użyć opalarki.

Aby nie przypalić folii, regulujemy według uznania albo odległość opalarki od szyby, albo jej moc. Podczas ogrzewania folii oczywistym elementem jest pojawianie się widocznych śladów. Naturalnie przesuwamy je w stronę krawędzi za pomocą rakli, tak jak w przypadku bąbelków powietrza.

Następnie, musimy przenieść folię na szybę pomocniczą, ew. tylną szybę samochodu. Oczywiście, aby uniknąć późniejszych komplikacji należy taką szybę dokładnie wyczyścić z wszelakich pyłów i innych zabrudzeń.

Szyby nie tylko powinno oklejać się folią przyciemniającą od zewnątrz, ale i od wewnątrz. Proces ten nie różni się niczym, niż oklejanie od zewnątrz, jest tylko trochę trudniej przez mniejsza dostępność przestrzeni i swobody ruchu.

Aby dokładnie rozłożyć formatkę, musimy uważnie postępować według niżej opisanych kroków:

– Staramy się ciągle nawilżać formatkę podczas zciągania linera, aby ograniczyć poziom zabrudzenia, lub żeby żadne pyłki nie przedostały się na naszą folię,

– Nawilżamy szybę, na którą mamy zamiar nałożyć formatkę,

– Nakładamy formatkę zaczynając od góry, dół możemy zostawić po to, aby przy reklowaniu pozbyć się jak największej liczby wody i powietrza,

– Używamy rakli okrytej ręcznikiem papierowym, aby z krawędzi szyby usunąć resztki wody. Jeśli tego nie zrobimy, możemy spodziewać się licznych białych plam. Zazwyczaj psują efekt wizualny jakie właśnie folie przyciemniające mają nam przynieść.

Gotowe! Mamy nadzieję, że są państwo zadowoleni z wykonanej pracy. Jeśli jednak występuję pewne wątpliwości i potrzebują państwo pomocy, droga do kontaktu z nami jest otwarta 🙂

Te wpisy też mogą Ci się spodobać

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.